zaterdag 31 januari 2015

Waar vind je de beste klanten

Klanten, klanten en klanten. We kunnen er niet genoeg van krijgen. We lokken ze met de mooiste aanbiedingen en proberen ze te verleiden hun euro’s bij ons uit te geven. Ons doel; mooie winstcijfers.
Lees hier waar je de beste klanten kunt vinden en hoe je jouw winstcijfers een flinke ‘boost’ kunt geven.






Fitnesscentra, de afgelopen maand konden we er niet omheen. In de krant, op billboards en via de schermen in onze huiskamer herinneren zij ons aan onze goede voornemens. Succesvol en gezond afvallen. Een jaloersmakende ‘sixpack’ en een commandowaardige conditie. 

In een verzadigde markt, pompen de gezamenlijke fitnesscentra miljoenen in een klantencarrousel. Geen inschrijvingskosten, flinke introductiekortingen en gratis begeleiding, niets is te gek voor een nieuwe klant.

Wat hebben fitnesscentra, goede voornemens en ‘sixpacks’ te maken met het vinden van de beste klanten die mijn winstcijfers oppompen?

Met een gemiddeld jaarlijks verloop van een derde van haar klantenbestand is de fitnessbranche flink in beweging. En net als op de loopband is dit een beweging die nergens toe leidt anders dan enorme verspilling van tijd, geld en energie. Wanneer we de verloopcijfers en de wervingskosten per nieuwe klant bekijken valt de analyse negatief uit.

Wat als de fitnesscentra zich eens focussen op hun bestaande klanten? Wat als de fitnesscentra niet meer mee zouden doen met de klantencarrousel?

Focus je op de bestaande klanten, hou ze tevreden en gooi de achterdeur dicht. Geen verloop en tevreden klanten die ‘buzzen’ hoe goed je bent. Zij trekken gratis klanten naar binnen. Als je verder meeneemt dat deze tevreden klanten meer bij jou uitgeven is een rekensommetjes snel gemaakt.

Lagere wervingskosten + hogere verkoopopbrengsten = meer winst.

Meer winst, dankzij klanten die je niet hoeft te zoeken. Ze hebben jou immers al gevonden. De beste klanten vind je in jouw eigen klantenbestand.

Voor informatie over verkoop, klanttevredenheidsonderzoeken en klantretentie zie www.tdcmarketing.nl



Geen opmerkingen:

Een reactie posten